Do prawidłowego działania strony konieczna jest włączona obsługa skryptów JavaScript w Twojej przeglądarce.

Zdrowy sen dziecka – poznaj 5 zasad!

12 Wrzesień, 2018

Zdrowy i spokojny sen ułatwia dziecku koncentrację w ciągu dnia, zwiększa odporność organizmu oraz zapewnia maluchowi odpowiedni rozwój. Problemy ze snem mogą odbijać się na zdrowiu i samopoczuciu naszych pociech, zatem warto zadbać o to, aby dziecko zawsze było wyspane i wypoczęte. Dlaczego sen jest tak ważny w życiu dziecka? Jak zapewnić maluchowi zdrowy wypoczynek? Sprawdź!

Zdrowy sen – dlaczego jest ważny?

Odpowiednia ilość snu ma duży wpływ na zdrowie i samopoczucie naszych pociech. Wyspany maluch jest nie tylko radosny i nie grymasi, ale także nie ma problemów z koncentracją – szybciej zapamiętuje nowe rzeczy i lepiej przyswaja wiedzę. Ponadto, w czasie snu produkowany jest hormon wzrostu odpowiadający za prawidłowy rozwój fizyczny naszego dziecka. Dobry wypoczynek to także gwarancja lepszej odporności naszych pociech. Warto więc zadbać o zdrowy sen dzieci, aby maluchy prawidłowo się rozwijały, były zdrowie i miały siłę do codziennych harców.

Jak zadbać o zdrowy sen dziecka? Przestrzegaj 5-ciu zasad!

W trosce o zdrowie i samopoczucie naszych dzieci, powinniśmy nauczyć się zapewniać dziecku spokojny sen. Okazuje się, że to nie jest takie trudne – wystarczy 5 prostych zasad, które pomogą maluszkowi odprężyć się, zasnąć i spokojnie przespać całą noc:

1. Zdrowa kolacja – stałe godziny posiłków są bardzo ważne w utrzymaniu prawidłowego rytmu dnia. Zachowajmy kilkugodzinny odstęp pomiędzy kolacją a kładzeniem dziecka do snu. Uczucie ciężkości i pełności w żołądku może powodować problemy z zasypianiem. Wieczorny posiłek nie powinien być słodki – cukier pobudzi malucha.

2. Wieczorny spacer – wspólne wyjście na spacer pozwoli maluchowi dotlenić się i wyciszyć po dniu pełnym wrażeń. Odrobina aktywności fizycznej na świeżym powietrzu to doskonały sposób na zdrowy i spokojny sen.

3. Ciepła kąpiel – podczas kąpieli dziecko wycisza się i odpręża – to sygnał dla jego ciała mówiący, że powoli przygotowujemy się do nocnego wypoczynku.

4. Bajka do snu – czytanie bajek na dobranoc pomaga budować silną więź między maluchem a rodzicem, a dodatkowo rozwija zasób słów, pamięć i wyobraźnię dziecka. Dziecko czuje się przy nas bezpieczne, dlatego dużo szybciej potrafi się zrelaksować.

5. Przytulanka i buziaki na dobranoc – obecność pluszowego przyjaciela uspokaja dziecko i przyzwyczaja je do codziennego rytuału zasypiania. Oczywiście nawet najukochańsza przytulanka nie zastąpi buziaka na dobranoc od rodzica!

Przed pójściem spać warto również przewietrzyć całe mieszkanie. Znacznie lepiej śpi się w chłodniejszych pomieszczeniach, niż w tych przegrzanych. Pamiętając o tych kilku zasadach zarówno maluch, jak i rodzic będą mieć spokojną noc.

Sposoby samoodpornych